رفتن به محتوای اصلی
x

واحد درآمد

درا

وظایف و مسئولیت ها:

  1. انجام امور دفترداری واحد درآمد
  2. سازماندهی فعالیت های مربوط به واحد درآمد و تقسیم مسئولیت
  3. بررسی و نظارت مستمر برنحوه فعالیت کارکنان واحد ترخیص ، صندوق و درآمد
  4. ثبت و نگهداری کلیه اطلاعات مربوط به درآمدهای غیر نقدی
  5. هماهنگ کردن واحد ترخیصو بخش ها و نماینده بیمه
  6. پیگیری و نظارت بر حسن اجرای برنامه سیستم اطلاع رسانی بیمارستان
  7. پیگیری در خصوص مطالبات از بیمه ها با جلسات مکرر با سازمان ها
  8. رسیدگی و اظهار نظر و اقدام در مورد مسائل و پرونده های مشکل مالی و حسابداری
  9. اتخاذ راهکارهای عملیاتی به منظور افزایش درآمد
  10. راهنمایی های لازم به منظور بالا بردن سطح معلومات کارکنان واحد در جهت بهبود امور جاری
  11. پیگیری در خصوص علل کسورات و شناسائی و بازگشت آن ها به مسئولین هربخش در کاهش هرچه بیشتر کسورات
  12. تهیه گزارش تخفیفات
  13. برگزاری جلسات آموزش با منشی ها و مددکاری و نمایندگان مقیم بیمه
  14. تهیه جداول هزینه و درآمد بخش های بیمارستانی
  15. نظارت بر حسن اجرای قوانین شورای عالی بیمه با بررسی کسورات سازمان های بیمه گر
  16. اتخاذ راه کارهای عملیاتی به منظور افزایش درآمد
  17. تهیه و ارسال کلیه لیست های بیماران جهت اخذ اعتبارات
  18. نظارت بر ارسال اسناد حساب های دریافتی در زمان مقرر و پیگیری دفع واخواهی اسناد
  19. نظارت بر کلیه واحدهای درآمدی مرکز
  20. دریافت تعرفه های مورد نیاز درمانی و تزیع بین واحدهای ذیربط
  21. نظارت دقیق بر نحوه واریز وجوه نقد و همچنین واریز به موقع وجوه نقد
  22. ثبت دفاتر واحد درآمد اعم از دفتری نگهداری حساب تعرفه از استان ، تحویل تعرفه به واحدها
  23. ثبت دفتر بانک حساب به صورت روزانه و مغایرت گیری آن در هر ماه
  24. بایگانی فیش های واریزی مربوطه به صورت جداگانه
  25. اراسل به موقع وجوه نقد به دانشگاه و اسناد بیمه سازمان های بیمه گر به سازمان های مربوطه
  26.  دریافت کسورات اسناد بیمه به صورت ماهیانه از واحد درآمد دانشگاه و ارائه گزارش طلب از بیمه ها به مسئول امور مالی به صورت کتبی با مستندات مربوطه
  27. پی گیری دستورالعمل ها و بخشنامه های مختلف از استان و سایر واحدها جهت برنامه ریزی بهینه جهت واحد درآمد و واحدهای ذیربط
  28. انجام سایر امور محوله مربوطه طبق دستور مقام مافوق