وظایف و مسئولیت ها:
- مطالعه و بررسی اطلاعات خدمات روانشناختی در کلیه زمینه های توانمندسازی جامعه هدف
- برنامه ریزی بر اساس سطوح سه گانه پیشگیری در زمینه های آموزش، مشاوره و بازتوانی
- مطالعه و بررسی در زمینه بیماری های اعصاب و روان و تعیین نوع، میزان شیوع و بروز این بیماری ها در کشور
- مطالعه در زمینه تعیین استانداردهای لازم برای بهداشت و سلامت روان و تدوین و اجرای شاخص ها و الگوهای سلامت روان
- مطالعه و بررسی معضلات محیط های دانشجویی
- برنامه ریزی و نظارت بر ارتقاء سطح بهداشت و روان دانشجویان
- برنامه ریزی و اجرای آموزش ها و باز آموزی های لازم برای کارکنان و محیط های دانشجویی
- بررسی و تحقیق در خصوص بیماری های روانی و تعیین نوع و حجم بیماری های روانی
- مشارکت و همکاری در تدوین و اجرای برنامه های توسعه روانشناسی جامعه نگر
- هماهنگی و جلب همکاری های درون بخشی و برون بخشی در پیشبرد برنامه های بهداشت روان
- تهیه، جمع آوری، کنترل، تجزیه و تحلیل آمارهای لازم جهت انجام گزارشات مربوطه
- پایش و ارزشیابی مداوم عملکرد اجرایی بهداشت روان در مراکز شهری و روستای و خانه های بهداشت
- نظارت و ارائه مشاوره به کلیه مراکز و واحدهای ارائه دهنده خدمات روانشناختی
- انجام آزمون های روانی از قبیل آزمون هوش، شخصیت و استعدادهای افراد، ساخت و هنجاریابی آزمون ها به منظور کمک به تشخیص های روانپزشکی
- مصاحبه، ارزیابی، تشخیص و مشارکت در برنامه های درمانی مناسب به بیماران و گروه های هدف
- تکمیل پرونده روانشناختی مراجعان و ثبت اطلاعات مورد نیاز
- ویزیت دوره ای بیماران روانی بستری در بخش های مرکز و انعکاس گزارش های لازم به پزشک معالج
- کمک به روانپزشک در زمینه روان سنجی و تهیه شناسنامه روانی افراد و تعیین شغل برای آنها با توجه به استعدادهای آنان
- همکاری در اجرای مداخلات روانی در بلایا برای سطوح مختلف
- تهیه و تنظیم برنامه ها و متون آموزشی برای گروه های هدف
- شرکت فعال در دوره های کارآموزی، مهارتی و آموزشی در جهت ارتقاء معلومات و توانمندی های شغلی و بکارگیری نتایج آن در انجام وظایف محوله
- مشارکت در تحقیقات کاربردی در عرصه نظام سلامت در شغل مربوطه
- انجام سایر امور مربوط
|