وظایف و مسئولیت ها: - تهیه و تدوین برنامه های بلند مدت و کوتاه مدت بر اساس الگوی سیاست گذاری و برنامه های کلان دانشگاه و هماهنگی ریاست مرکز یا بیمارستان
- اجرا، پایش و نظارت بر برنامه های تدوین شده به منظور حصول اطمینان از اجرای موفق برنامه ها در واحد های تحت سرپرستی
- شرکت در جلسات و کمیسیون های مربوط و ارائه نظرات مشورتی و تخصصی
- برنامه ریزی به منظور اخذ مداوم نظرات مراجعین و بیماران به منظور حصول اطمینان از رضایت آنان
- مطالعه مداوم روش های انجام کار به منظور بهبود و اصلاخ مستمر روش های انجام کار در حوزه تحت سرپرستی
- مطالعه مداوم کارایی منابع بیمارستانی با توجه به استاندارد های بیمارستانی و ازائه راهکارهای عملی افزایش کارایی در استفاده از منابع
- کنترل و نظارت بر کار کارکنان واحد های ذیربط و تقسیم کار و ایجاد هماهنگی بین فعالیت های آنها
- تطبیق، ترویج و هماهنگی امور بیمارستان با توجه به آخرین استاندارد های تعیین شده برای مراکز آموزشی و درمانی و بیمارستان ها
- انجام نظارت و رسیدگی به امور اداری، مالی ، تغذیه، تاسیسات، انبار و سایر واحد های غیر درمانی مرکز یا بیمارستان
- جمع آوری اطلاعات مربوط به نیاز های کلی مرکز یا بیمارستان از نظر ساختمان، لوازم و تجهیزات، نیاز به تعمیرات اساسی و یا بازسازی و تهیه گزارش های لازم پیرامون این مسائل و ارائه آن به مسئولین ذیربط.
- مشارکت در پیش بینی کلیه احتیاجات مرکز یا بیمارستان اعم از نیروی انسانی و منابع دیگر با هماهنگی و همفکری رئیس یا مدیر خدمات پرستاری و نهایتا رئیس مرکز یا بیمارستان.
- همکاری مستمر با سایر واحدهای بیمارستان و کارشناسان مربوط از نظر درمانی، آموزشی و اداری، مالی و فنی بیمارستان به منظور ارتقای مستمر کیفیت خدمات بیمارستانی.
- اعلام نظر به مسئولین ذیربط در خصوص عملکرد و ارزشیابی کارکنان بیمارستان در صورت نیاز.
- شرکت فعال در دوره های کارآموزی، مهارتی و آموزشی در جهت ارتقاء معلومات و توانمندی های شغلی و بکارگیری نتایج آن در انجام وظایف محوله.
- مشارکت در تحقیقات کاربردی در عرصه نظام سلامت در شغل مربوطه.
- مشارکت در تهیه و تدوین برنامه استراتژیک
- مشارکت در تهیه و تدوین برنامه عملیاتی سالیانه
- بررسی کیفیت خدمات
- برنامه ریزی و اجرای پایش مستمر و منظم (ماهانه از تمام بخش ها بر طبق چک لیست)و اجرای برنامه بهبود کیفیت و ارتقای ایمنی بیمار با مشارکت مدیران ارشد بیمارستان
- ارائه الگوي استاندارد در بخش جذب نيروي انساني، فضاي فيزيكي مناسب و فرآيندهاي كاري
- ایجاد هماهنگی بین واحد های بیمارستان
- ایجاد هماهنگی با سایر واحد های دانشگاه
- تهيه و تدوين شاخص هاي مورد نیاز مسئولان بيمارستان از جمله شاخص های عملکردی اختصاصی بیمارستان
- تهيه وتدوين دستورالعمل ها و بخشنامه هاي مرتبط
- جمع آوري اطلاعات و تجزيه و تحليل آماري نسبت به فعاليتهاي مربوطه
- تقویت مدیریت مشارکتی با استفاده از نظرات كارشناسي علمي و كاربردي با مشاركت مديران بيمارستان
- بررسی و تدوین راهکارهای افزایش درآمد
- بررسی و تدوین راهکارهای کاهش هزینه
- بررسی رضایتمندی ارباب رجوع داخلی
- بررسی رضایت مندی ارباب رجوع خارجی
- پایش مستمر فعالیت ها
- تشکیل منظم و مستمر کمیته های بیمارستانی
- ارتباط مستمر با مسئولان بيمارستان در جهت رفع مشكلات
- بررسی پیشنهادات ارائه شده از طرف پرسنل
- مشارکت در ایجاد نظام جامع مدیریت خطر(فرهنگ سازی،شناسایی خطرات،ارزیابی،تحلیل،اقدام اصلاحی،بررسی و نظارت مداوم،ارتباطات موثر و مشاوره)
- مشارکت در ایجاد نظام گزارش دهی خطاهای پزشکی(ثبت،تحلیل،اقدامات اصلاحی،اعلام اقدامات اصلاحی در سطح بیمارستان،به اشتراک گذاری درس های گرفته شده)
- مشارکت در ایجاد نظام یادگیری و به اشتراک گذاری درس های آموخته شده(learn and share)
- تدوین خط مشی و ایجاد نظام رسیدگی به شکایات و رضایت سنجی انجام ممیزی بالینی با مشارکت صاحبان فرایند
- شناسایی چالش ها و مشکلات موجود در مسیر اجرا و پیشرفت برنامه های بهبود کیفیت و ارتقای ایمنی بیمار در بیمارستان،تحلیل علل مربوط و ارایه راه حل به کمیته بهبود کیفیت بیمارستان
- پیگیری مصوبات کمیته حاکمیت بالینی بهبود کیفیت بیمارستان
- برنامه ریزی و برگزاری دوره های آموزشی در خصوص اصول و اهداف و مباحث پیشرفته بهبود کیفیت برای گروه های هدف با هماهنگی و همکاری سوپروایزر آموزشی
- ثبت و نگهداری مستندات اجرای برنامه
- تحقيق و پژوهش در راستاي فعاليتهاي مربوطه
- شرکت در جلسات و کنفرانسهای مرتبط
|