وظایف و مسئولیت ها:
- سازماندهی کلی آزمایشگاه یا بخش های مربوطه
- پیگیری درخواست های مشتریان
- نظارت بر تدوین استاندارد ها و دستورالعمل های فنی و تصویب آن ها
- تصدیق و صحه گذاری روش ها و نتایج اندازه گیری و یا نظارت بر آن
- نظارت بر همه فعالیت های مرتبط با آزمون ها و حصول اطمینان از انجام صحیح و به موقع آن ها و تضمین کیفیت نتایج
- حصول اطمینان از اینکه کارکنان توانمندی فنی و صلاحیت لازم برای انجام آزمون ها را دارا می باشند
- کنترل های متناسب با فعالیت آزمایشگاه
- پیشنهاد مشارکت در آزمون های مهارت و مقایسات بین آزمایشگاهی
- ارائه گزارش های دوره ای به مدیر آزمایشگاه از عملکرد آزمایشگاه
- هماهنگی های لازم با پرسنل فنی و ارائه راهکارهای فنی به آنان
- فراهم نمودن تمهیدات مناسب جهت انجام به موقع تعهدات آزمون
- اعمال نظارت های لازم در جهت نگه داری و استفاده بهینه از تجهیزات
- پیشنهاد راه کارهای اجرایی در جهت توسعه ی روش های نوین در آزمایشگاه
- تأیید گزارشات آزمون
- اعلام و درخواست اقلام و مواد اولیه مورد نیاز جهت انجام آزمون
- تشخیص نیاز های آموزشی پرسنل و انعکاس به مسئول کیفیت
- تأیید و نظارت بر تهیه و تأیید مواد اولیه و اقلام خریداری شده.
|